fredag 4 februari 2011

Hjälp !!!!











Idag slocknade min symaskin,blev helt svart och fungerade inte.Det är en Husqvarna design 2 med data ,så den vågar man ju inte försöka skruva i.Som tur är har jag min mammas gamla symaskin från 50talet,syr mycket finare än data symaskinen så ska ni köpa en bra symaskin så kan jag rekommendera Husqvarna zigzac den är grön och det brukar finnas hur många som helst på blocket för ett par hundra lappar,+att man kan skruva i den själv om den skulle pajja.Har massor att sy så det är tur att man har en i reserv,dessa 2 figurer har jag sytt de senaste dagarna




17 kommentarer:

  1. Marlene,
    Deine Prinzessin auf der Erbse ist immer wieder schön.

    LG Christine

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har en symaskin från slutet av 80-talet som jag köpte för min första lön 2900kr kostade den.
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Så fina änglar du gör! Dina små prinsessänglar på ärten är helt bedårande. Håller med om att de gamla symaskinerna är bättre på de flesta sätt. Jobbar som textillärare och lämnade idag in ännu en maskin där säkringen gått. Det känns som jag inte gör annat än att kör maskiner till service emellanåt. De jag har är dessutom bara ett år gamla. Man tycker att maskinerna ska hålla längre. Nej tacka vet jag gamla gröna trotjänare!

    SvaraRadera
  4. Hej Marlene, i'm so sorry........

    I have an 35year old sewing-maschine, she runs and runs and makes never problems! Often i think about a modern maschine..........

    BUT: your little Prinzess and your angel are wonderfull -------like all the time!!!!!

    Best wishes to you
    anke

    SvaraRadera
  5. Your Princess is wonderful!!! Best wishes from Russia!

    SvaraRadera
  6. Men vad trist med symaskinen! Tur att du har en gammal trotjänare att ta till. Jag har en maskin från slutet av 80-talet och en som säkert börjar närma sig tio år nu.
    Fina änglar du gjort!
    Ha nu en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Beautiful, greetings from Poland

    SvaraRadera
  8. Your tilda doll's are Beautifull...!!!
    KISS!!
    Annalisa

    SvaraRadera
  9. Your work is beautiful! I always admire them. I love your princess.

    SvaraRadera
  10. that little princess on pillows is adorable!

    SvaraRadera
  11. Hi,Marlene:-)
    I fell sorry for Your data sewing machine to have broken,but the truth is,that those types of machine are more demandful,as concerning such prosaic things like threads,or needles.If You used by aby chance something,that the machine'doesn't like'-it breaks at once.Moreover-they are weaker,than mechanical ones-the use of sewing fabrics is not without the meaning either.That's good ,You have got the other one-the mechanical one-they are more resistant and easy to check down and fix,if something goes wrong.
    Of course-as usually -I am full of admiration towards Your Work-the princess on the pile of pillows is really wonderful,as well as the following,'Winter' version of one.
    Best Regards and Warm Hugs-Halina-

    SvaraRadera
  12. Oh, your angels are so cute! Wonderfull, congratulations!

    SvaraRadera
  13. Å vilka fina änglar!
    Jag har också en gammal Husqvarna som jag älskar!

    SvaraRadera
  14. wie süss sie da sitzt dein engelchen auf den Kissenberg!
    wundervoll

    Liebe Grüsse aus Nordrheinwestfalen
    Elke

    SvaraRadera
  15. Åååå så mye fint du lager!!!!! Den lille prinsessen på erten er jo bare så nydelig!!
    Her ble jeg virkelig inspirert!

    Bente

    SvaraRadera
  16. ist ja zuckersüß Dein Engelchen auf der Erbse, einfach schöööööön.
    Ich warte auch auf das neue Buch, soll jetzt erst im März kommen.

    Liebe Grüße
    uta

    SvaraRadera
  17. I love Tildas..and yours are amazing!
    Congratulations ...again ;)
    Emma

    SvaraRadera